LiveChat Software wypracował ponad 14 mln zł zysku netto w I kwartale 2018 r. obr.

W pierwszych trzech miesiącach roku obrotowego 2018/19, Grupa LiveChat Software wypracowała 25,5 mln zł przychodów. Zysk EBITDA wyniósł 18,4 mln zł, zysk operacyjny 17,6 mln zł, a zysk netto 14,2 mln zł. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 14,5 mln zł.

W okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2018 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2017/18 r. obr. przychody Grupy wzrosły o 18 proc. W tym samym czasie wzrosła także rentowność na wszystkich poziomach – zysk EBITDA zwiększył się o 28,6 proc., a zysk netto o 28,5 proc.

„W poprzednim kwartale nasze prace skupione były na bieżących działaniach związanych z rozwojem naszych produktów oraz wzrostem liczby ich użytkowników. 1 lipca z produktu LiveChat korzystało o 826 klientów więcej niż na koniec poprzedniego roku finansowego” mówi Mariusz Ciepły, prezes Spółki LiveChat Software. „W minionym czasie intensywnie pracowaliśmy także nad nowymi kanałami pozyskiwania klientów.
Efektem tych działań jest między innymi pilotażowe uruchomienie zespołu, zajmującego się sprzedażą, który pozwoli nam rozwinąć te procesy w naszej Spółce.” – dodaje.

LiveChat Software już od dłuższego czasu pracuje nad budową ekosystemu wokół swoich rozwiązań, dzięki któremu ich użytkownicy mogą w szybszy i łatwiejszy sposób dostosowywać je do swoich oczekiwań. Zmiany w kierunkach rozwoju produktów i ich stopniowe otwieranie na klientów, zewnętrznych deweloperów oraz firmy programistyczne, pomagają Spółce w przekształceniu dotychczasowego sposobu funkcjonowania narzędzi, w kierunku większej platformy komunikacyjnej. Główną korzyścią takiego procesu jest elastyczność produktów. Oznacza to, że poprzez możliwość dostosowania ich do różnych, nawet najbardziej nietypowych przypadków użycia, stają się one atrakcyjne dla większej liczby użytkowników.

LiveChat Software konsekwentnie umacnia swoją pozycję eksperta w branży komunikacji tekstowej. Do tej pory Spółka, oprócz flagowego rozwiązania LiveChat, wprowadziła na rynek także inne produkty, usprawniające zarządzanie komunikacją tekstową firm z ich obecnymi i potencjalnymi klientami. Należą do nich BotEngine – aplikacja służąca do tworzenia chatbotów, KnowledgeBase – narzędzie pozwalające na przygotowanie firmowych baz wiedzy oraz chat.io – aplikacja do czatowania, którą charakteryzuje ciągłość rozmowy z użytkownikiem oraz możliwość integracji z różnymi kanałami komunikacji. Wszystkie wymienione rozwiązania mają swoich płatnych użytkowników i sprawdzają się w realiach biznesowych.

Pełne sprawozdanie finansowe za I kwartał roku finansowego 2018/19 dostępne jest tutaj.