Liczba klientów LiveChat Software przekroczyła 23 tys.

LiveChat Software rozpoczyna 2018 r. mając 23.107 płacących klientów swojego rozwiązania LiveChat. To o ok. 28% więcej niż przed rokiem. W grudniu liczba klientów wzrosła o 302 firmy wobec wzrostu o 299 rok wcześniej.

„Wzrost liczby klientów to dla nas kluczowy wskaźnik. Wprowadzanie nowych usług i budowa wokół nich ekosystemu są elementami strategii, która pomoże nam przyśpieszać rozwój w przyszłości” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

W ostatnich miesiącach LiveChat wprowadził na rynek nowe rozwiązania. BotEngine to platforma umożliwiająca stworzenie własnego chatbota osobom bez specjalistycznej wiedzy informatycznej. Chat.io to rozwiązanie typu live chat, którego struktura pozwala na łatwe integracje z bardzo różnymi platformami. W grudniu LiveChat Software umożliwił swoim partnerom monetyzację rozwiązań obecnych w swoim „marketplace”. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

Dane dotyczący liczby klientów nie obejmują użytkowników BotEngine i chat.io.

Oba te produkty, jak też pozostałe projekty prowadzone obecnie przez spółkę, to testy narzędzi i infrastruktury przygotowywanych z myślą o większej platformie komunikacyjnej. Przygotowywana dokumentacja API, marketplace oraz budowana od dłuższego czasu społeczność klientów i firm skupionych wokół produktu ma w dłuższej perspektywie pozwolić na budowę szerszego wachlarza produktów i usług komunikacyjnych dla biznesu.

W ramach budowanego ekosystemu, LiveChat oferuje nowe modele współpracy z firmami trzecimi. Program partnerski (dostępny pod adresem https://partners.livechatinc.com) pozwala współpracującym firmom zarabiać na sprzedawanych licencjach i dodatkowych usługach. Z kolei program developerski (https://developers.livechatinc.com) to miejsce pozwalające tworzyć narzędzia komunikacyjne oparte o rozwiązanie LiveChat i infrastrukturę firmy.

Z rozwiązania „LiveChat” korzystają klienci z ok. 150 krajów. Są to firmy ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich sektorów jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing.