LiveChat Software wypłaci zaliczkę na poczet dywidendy

LiveChat Software przeznaczy 11,33 mln zł na zaliczkę na poczet dywidendy, zdecydował Zarząd po otrzymaniu zgody Rady Nadzorczej. Wartość zaliczki na jedną akcję wyniesie 44 grosze.

„Bardzo podoba nam się praktyka wielu amerykańskich firm, które wypłacają dywidendę regularnie w cyklu kwartalnym. LiveChat Software sam finansuje prace rozwojowe i sprawnie generuje gotówkę. Dlatego mogliśmy dziś zrobić pierwszy krok w stronę modelu amerykańskiego i zdecydować o wypłacie zaliczki na poczet dywidendy” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Dzień ustalenia akcjonariuszy uprawnionych do zaliczki to 10 stycznia 2018 r. Jej wypłata jest planowana na 17 stycznia 2017 r.

W I połowie 2017/18 roku finansowego (rozpoczętego 1 kwietnia) skonsolidowane przychody grupy LiveChat Software wzrosły o 26,2% do 43,6 mln zł Wynik EBITDA wzrósł w tym czasie o 29,8% do 31,3 mln zł, a zysk netto o 22,6% do 23,1 mln zł.

Wartość dywidendy LiveChat Software z zysku za miniony rok finansowy wyniosła 1,41 zł na akcję. Rok wcześniej było to 1,08 zł. Dywidenda z zysku za rok finansowy zakończony 31 marca 2015 r. wyniosła 71 groszy na akcję, a za jeszcze poprzedni rok – 37 groszy na jedną akcję.

W ostatnich miesiącach LiveChat wprowadził na rynek nowe rozwiązania. BotEngine to platforma umożliwiająca stworzenie własnego chatbota osobom bez specjalistycznej wiedzy informatycznej. Chat.io to rozwiązanie typu live chat, którego struktura pozwala na łatwe integracje z bardzo różnymi platformami.

Oba te produkty, jak też pozostałe projekty prowadzone obecnie przez spółkę, to testy narzędzi i infrastruktury przygotowywanych z myślą o większej platformie komunikacyjnej. Przygotowywana dokumentacja API, marketplace oraz budowana od dłuższego czasu społeczność klientów i firm skupionych wokół produktu ma w dłuższej perspektywie pozwolić na budowę szerszego wachlarza produktów i usług komunikacyjnych dla biznesu.

W ramach budowanego ekosystemu, LiveChat oferuje nowe modele współpracy z firmami trzecimi. Program partnerski (dostępny pod adresem https://partners.livechatinc.com) pozwala współpracującym firmom zarabiać na sprzedawanych licencjach i dodatkowych usługach. Z kolei program developerski (https://developers.livechatinc.com) to miejsce pozwalające tworzyć narzędzia komunikacyjne oparte o rozwiązanie LiveChat i infrastrukturę firmy.

Z rozwiązania „LiveChat” korzystają klienci z ok. 150 krajów. Są to firmy ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich sektorów jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing.

O Spółce

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma blisko 23 tys. klientów z ponad 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.