Liczba klientów LiveChat Software wzrosła o 475 w sierpniu

Według stanu na 1 września LiveChat Software ma już 21.494 płacących klientów wykorzystujących rozwiązanie LiveChat. Oznacza to, że w trakcie sierpnia baza abonencka spółki wzrosła o 475 klientów.

„Wzrost liczby klientów ma kluczowy wpływ na nasze wyniki finansowe. Bieżący rok jest dla nas pod tym względem bardzo dobry. W jego trakcie notowaliśmy najlepsze miesięczne wyniki w naszej historii. Bardzo cieszy nas, że w sierpniu pozyskaliśmy więcej klientów niż przed rokiem” powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Przed rokiem (1 września 2016 r.) LiveChat Software miał 16.598 klientów. Oznacza to, że w ciągu roku zwiększył ich liczbę o 29,5%.

Z rozwiązania LiveChat korzystają firmy z praktycznie wszystkich branż, wśród nich są m.in.: Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). Najważniejszy dla spółki rynek to Ameryka Północna, tylko z USA pochodzi ponad 50% jej klientów.

Rozwiązanie umożliwia kontakt z osobami odwiedzającymi stronę internetową i zapewnia szereg opcji wsparcia dla działu sprzedaży lub obsługi klienta, a także narzędzia analityczne.

W I kwartale roku finansowego 2017/18 (który zaczął się 1 kwietnia) spółka zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów o 30,2% do 21,59 mln zł. Zysk netto Grupy wyniósł 11,07 mln zł i był o 21% wyższy niż przed rokiem.

Zysk operacyjny w okresie kwiecień – czerwiec wzrósł o 22,3% do 13,74 mln zł, a wynik EBITDA o 23,3% do 14,29 mln zł. Rentowność EBITDA wyniosła w I kwartale 66,2%, rentowność operacyjna 63,7% a rentowność netto 51,3%

O Spółce

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 21 tys. klientów z ponad 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.