Przychody LiveChat Software wzrosły o ponad 30%, a zysk netto o ponad 20% w I kwartale roku finansowego

LiveChat Software zakończył pierwszy kwartał swojego roku finansowego (czyli okres kwiecień – czerwiec) notując 21,59 mln zł skonsolidowanych przychodów. Oznacza to wzrost o 30,2% w skali roku. Pomimo osłabienia dolara, spółka zanotowała wzrost zysku netto o 21% do 11,07 mln zł.

Zysk operacyjny w okresie kwiecień – czerwiec wzrósł o 22,3% do 13,74 mln zł, a wynik EBITDA o 23,3% do 14,29 mln zł.

„Priorytetem jest dla nas rozwój – ciągłe udoskonalanie naszego LiveChat, a także pozyskiwanie klientów. Kwiecień był dla nas najlepszym miesiącem w historii pod względem wzrostu liczby klientów. Już w lipcu przekroczyliśmy poziom 21 tysięcy klientów” powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Na koniec lipca LiveChat miał 21.019 klientów z około 150 krajów, to o ok. 30% więcej niż przed rokiem. Z rozwiązania LiveChat korzystają firmy z praktycznie wszystkich branż, wśród nich są m.in.: Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). Najważniejszy dla spółki rynek to Ameryka Północna, tylko z USA pochodzi ponad 50% jej klientów.

Rozwiązanie umożliwia kontakt z osobami odwiedzającymi stronę internetową i zapewnia szereg opcji wsparcia dla działu sprzedaży lub obsługi klienta, a także narzędzia analityczne.

Praktycznie całość swoich przychodów LiveChat Software generuje w dolarze amerykańskim. Wpływ waluty na wyniki w I kwartale widać m.in. w pozycji „różnice kursowe dotyczące działalności operacyjnej” której koszt wyniósł ponad 1,5 mln zł wobec zaledwie niecałych 17 tys. zł przed rokiem, co jest efektem osłabienia dolara

Pomimo to spółka notuje bardzo wysokie wskaźniki biznesowe. Rentowność EBITDA wyniosła w I kwartale 66,2%, rentowność operacyjna 63,7% a rentowność netto 51,3%.

O Spółce

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 21 tys. klientów z ponad 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.