LiveChat Software znów bije rekord i zwiększa liczbę klientów o 526 firm

W ciągu kwietnia baza klientów LiveChat Software wzrosła o 526 firm wykorzystujących rozwiązanie LiveChat. Dzięki temu wynikowi spółka z Wrocławia pobija swój rekord z marca, kiedy zanotowała wzrost o 504 firmy.

Według stanu na 1 maja z polskiego „LiveChat” korzysta już 19.777 firm i instytucji z ok. 140 krajów świata. Wśród nich są m.in.: Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks).

„W marcu po raz pierwszy zanotowaliśmy wzrost o ponad 500 klientów. Teraz jeszcze poprawiliśmy ten wynik i szykujemy się do przekroczenia poziomu 20 tys. klientów” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

W ciągu roku liczba firm korzystających z LiveChat (nie licząc darmowych okresów próbnych) wzrosła o 4.795 czyli ok. 32%. Spółka podaje wartość netto (biorąc pod uwagę odejścia) i nie uwzględnia klientów na okresie próbnym.

Liczba klientów korzystających z rozwiązania dostępnego za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com bezpośrednio przekłada się na dynamiczny wzrost wyników spółki.

Od początku roku, w ciągu trzech kwartałów roku finansowego (czyli w okresie kwiecień – grudzień) skonsolidowane przychody LiveChat Software wyniosły 54,72 mln zł i były o 46,2 proc. wyższe niż przed rokiem. Wynik EBITDA wzrósł o 51,5% do 39,57 mln zł, a skonsolidowany zysk netto o 54,7% do 30,88 mln zł. Spółka skończyła bieżący rok finansowy 31 marca. Raport roczny 2016/17 zostanie opublikowany 14 czerwca.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie przekłada się bezpośrednio na transakcje zawierane przez internet, oraz poprawę satysfakcji klientów.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 19 tys. klientów z ponad 140 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.