Rekordowy wynik LiveChat Software i ponad 19 tys. klientów

W marcu baza klientów LiveChat Software wzrosła o 504 firmy. To najlepszy miesięczny wynik w historii wrocławskiej spółki. Dzięki niemu z rozwiązania LiveChat korzysta już 19.251 klientów (według stanu na 1 kwietnia).

„Po raz pierwszy przekroczyliśmy granicę 500 pozyskanych klientów netto w pojedynczym miesiącu. To efekt wielu czynników, ale głównie tego, że stale udoskonalamy nasze rozwiązanie, które ma być zawsze najlepsze na rynku. Ważny jest też mądry marketing i to, że słuchamy uważnie tego, co mówią i piszą nasi klienci. Taki wynik daje nam motywację do pokonywania kolejnych granic” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

W ciągu roku liczba firm korzystających z LiveChat (nie licząc darmowych okresów próbnych) wzrosła o 4.719 czyli ok. 32,5%

Liczba klientów korzystających z rozwiązania dostępnego za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com bezpośrednio przekłada się na dynamiczny wzrost wyników spółki.

Od początku roku, w ciągu trzech kwartałów roku finansowego (czyli w okresie kwiecień – grudzień) skonsolidowane przychody LiveChat Software wyniosły 54,72 mln zł i były o 46,2 proc. wyższe niż przed rokiem. Wynik EBITDA wzrósł o 51,5% do 39,57 mln zł, a skonsolidowany zysk netto o 54,7% do 30,88 mln zł. Spółka skończyła bieżący rok finansowy 31 marca. W kwietniu poda harmonogram publikacji raportów okresowych na 2017/18 rok obrotowy.

Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). W ostatnim czasie do tej grupy dołączyły takie marki jak Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, telewizja CBS, IKEA (sieć w Kanadzie), Generali, Citrix, czy D-Link.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie przekłada się bezpośrednio na transakcje zawierane przez internet, oraz poprawę satysfakcji klientów.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 19 tys. klientów z ponad 140 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.