Baza klientów LiveChat Software wzrosła o 246 firm w styczniu

Według stanu na 1 lutego 2017 r. z rozwiązania LiveChat korzysta już 18.316 firm z całego świata. Oznacza to, że w styczniu baza klientów wzrosła o 246 firm, a w skali roku wzrost wyniósł 33,3%.

„Zanotowaliśmy podobny wzrost liczby klientów netto jak przed rokiem. Pracujemy mocno nad tym, żeby rosnąć jak najszybciej w kolejnych miesiącach” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Liczba klientów korzystających z rozwiązania dostępnego za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com bezpośrednio przekłada się na dynamiczny wzrost wyników spółki.

W I połowie 2016/17 roku finansowego (który zaczyna się dla LiveChat Software 1 kwietnia) spółka zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów o 45,9% do 34,55 mln zł. W tym czasie wynik EBITDA wzrósł o 48% do 24,16 mln zł, zysk operacyjny (EBIT) o 48,5% do 23,41 mln zł, skonsolidowany zysk netto o 48,1% do 18,83 mln zł.

Spółka kończy bieżący rok finansowy 31 marca.

Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). W ostatnim czasie do tej grupy dołączyły takie marki jak Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, telewizja CBS, IKEA (sieć w Kanadzie), Generali, Citrix, czy D-Link.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie przekłada się bezpośrednio na transakcje zawierane przez internet, oraz poprawę satysfakcji klientów.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 18 tys. klientów z ponad 140 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.