LiveChat Software wchodzi w nowy rok z ponad 18 tys. klientów

LiveChat Software rozpoczyna 2017 r. mając ponad 18 tys. klientów – firm, instytucji i uczelni z całego świata. Oznacza to, że w trakcie zeszłego roku ich liczba wzrosła o ponad jedną trzecią.

Według stanu na 1 stycznia 2017 r. LiveChat Software miał 18.070 klientów z ponad 140 krajów świata. W grudniu ta liczba wzrosła dokładnie o 299 klientów, a w trakcie roku aż o 4.577.

„Mamy za sobą kolejny niesamowity rok. Dzięki ciężkiej pracy całego zespołu jesteśmy jednym z liderów globalnego rynku, regularnie znajdujemy się w czołówce najlepiej ocenianych rozwiązań w naszej kategorii i notujemy dynamiczny wzrost wyników finansowych. Tylko w zeszłym roku zwiększyliśmy liczbę klientów o ponad 4,5 tys. firm i instytucji” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Liczba klientów korzystających z rozwiązania dostępnego za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com bezpośrednio przekłada się na dynamiczny wzrost wyników spółki.

W I połowie 2016/17 roku finansowego (który zaczyna się dla LiveChat Software 1 kwietnia) spółka zanotowała wzrost skonsolidowanych przychodów o 45,9% do 34,55 mln zł. W tym czasie wynik EBITDA wzrósł o 48% do 24,16 mln zł, zysk operacyjny (EBIT) o 48,5% do 23,41 mln zł, skonsolidowany zysk netto o 48,1% do 18,83 mln zł.
Spółka kończy bieżący rok finansowy 31 marca.

Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). W ostatnim czasie do tej grupy dołączyły takie marki jak Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, telewizja CBS, IKEA (sieć w Kanadzie), Generali, Citrix, czy D-Link.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie przekłada się bezpośrednio na transakcje zawierane przez internet, oraz poprawę satysfakcji klientów.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 18 tys. klientów z ponad 140 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.