Zysk LiveChat Software wzrósł o 48,1% w I połowie roku finansowego

Skonsolidowany zysk netto LiveChat Software w I połowie 2016/17 roku finansowego wyniósł 18,83 mln zł i był o 48,1% wyższy od osiągniętego przed rokiem. W tym samym czasie przychody wzrosły o 45,9% do 34,55 mln zł. Tak dynamiczny rozwój to zasługa zarówno szybko rosnącej bazy klientów LiveChat Software, ale też bardzo efektywnego modelu biznesowego i utrzymywania dyscypliny kosztowej. Wśród nowych klientów spółki znalazły się m.in.: Sony Mobile, telewizja CBS, Stripe, czy Hulu.

Według stanu na koniec I połowy roku obrotowego (dla LiveChat Software zaczyna się on 1 kwietnia a skończy 31 marca), spółka miała 16.949 klientów swojego rozwiązania „LiveChat” wobec 12,284 rok wcześniej, co oznacza wzrost o ok. 38%.

„Dynamicznie zwiększamy naszą bazę klientów, jeszcze szybciej rosną nasze przychody, a jeszcze szybciej – zyski. To możliwe dzięki sprawności naszego zespołu, organizacji i wykorzystaniu możliwości jakie daje model Software as a Service” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Według stanu na 1 listopada, LiveChat Software miał już 17.409 klientów. W ostatnich miesiąca do ich grona dołączyły takie marki jak: Sony Mobile, Stripe, Hulu, BenQ, telewizja CBS, IKEA (sieć w Kanadzie), Generali, Citrix, czy D-Link. Korzystanie z polskiego „LiveChat” rozpoczął też klub NFL Los Angeles Rams, Duke University, norweska telewizja publiczna, a także Ministerstwo Finansów Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

W Polsce do klientów LiveChat Software dołączyli m.in.: ubezpieczyciel Ergo Hestia, Medicover, Neckermann i Zortrax.
W I połowie roku skonsolidowane przychody LiveChat Software wyniosły 34,56 mln zł, wynik EBITDA wzrósł o 48% do 24,16 mln zł, zysk operacyjny (EBIT) o 48,5% do 23,41 mln zł, skonsolidowany zysk netto o 48,1% do 18,83 mln zł.

Dzięki modelowi biznesowemu spółka bardzo sprawnie generuje gotówkę. W I połowie roku przepływy operacyjne netto wyniosły 18,91 mln zł. Zgodnie z oficjalną polityką dywidendową LiveChat Software przeznacza cały zysk dla akcjonariuszy, pod warunkiem że nie pojawi się projekt, którego realizacja zapewniłaby im wyższą stopę zwrotu. W lipcu kwartale spółka wypłaciła dywidendę na którą Walne Zgromadzenie przeznaczyło 27,81 mln zł z zeszłorocznego zysku.

W I połowie 2016/17 r. rentowność netto Spółki wzrosła do 54,5% wobec 53,7% w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rentowność operacyjna wzrosła do 67,8% wobec 66,6% przed rokiem. Rentowność sprzedaży brutto wyniosła 83,2% wobec 84,9% przed rokiem.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie pozytywnie przekłada się na liczbę i wartość transakcji zawieranych przez internet oraz poprawę satysfakcji klientów.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma blisko 17,5 tys. klientów z ponad 140 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.