W kwietniu LiveChat Software zwiększył bazę klientów o 450 firm

Dokładnie o 450 firm wzrosła baza klientów spółki LiveChat Software w kwietniu. Według stanu na 1 maja z jej rozwiązania korzystało 14 982 firm z ponad 140 krajów. W ostatnim miesiącu wdrożenie przeprowadził m.in. islandzki oddział Ikei.

„W kwietniu LiveChat Software nie zwalniał i mamy już blisko 15 tys. klientów. Cieszą też bardzo wysokie oceny naszego rozwiązania wśród użytkowników”– powiedział prezes Mariusz Ciepły.

W kwietniu rozwiązanie polskiej spółki zostało uznane za najlepsze w swojej kategorii w prestiżowym raporcie „Live Chat Grid Report Spring 2016” przygotowanym przez G2 Crowd. W porównaniu do jesiennej edycji raportu polski LiveChat poprawił noty zarówno w kategorii „market presence”, jak i „consumer satisfaction”.

Przed rokiem rozwiązanie LiveChat wykorzystywało 10.538 klientów, co oznacza, że ich liczba wzrosła o ponad 42% w ciągu dwunastu miesięcy. Liczba klientów bezpośrednio przekłada się na dynamiczny wzrost wyników spółki. W trzech pierwszych kwartałach roku finansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia) skonsolidowane przychody spółki wzrosły o 66,3% do 37,43 mln zł, wynik EBITDA o 55,9% do 26,11 mln zł, a zysk operacyjny o 56,2% do 25,23 mln zł. Zysk netto LiveChat Software w tym okresie wyniósł 19,96 mln zł i był o 54,6% wyższy niż przed rokiem.

Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie przekłada się bezpośrednio na transakcje zawierane przez internet, oraz poprawę satysfakcji klientów.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ok. 15 tys. klientów z ponad 140 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.