W marcu LiveChat Software zwiększył bazę klientów o 456 firmy do ponad 14,5 tys.

Baza klientów LiveChat Software wzrosła w styczniu o 456 firmy. Oznacza to, że według stanu na 1 kwietnia z jej rozwiązania korzystało 14.532 klientów.

„Świetny wynik to efekt ciężkiej pracy całego zespołu. Bardzo regularnie wprowadzamy do naszego produktu nowe funkcje i ulepszenia, co przekłada się na jego jakość i to jak jesteśmy postrzegani przez klientów” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Przed rokiem rozwiązanie LiveChat wykorzystywało 10.219 klientów, co oznacza, że ich liczba wzrosła o ponad 42% w ciągu dwunastu miesięcy. Liczba klientów bezpośrednio przekłada się na dynamiczny wzrost wyników spółki. W trzech pierwszych kwartałach roku finansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia) skonsolidowane przychody spółki wzrosły o 66,3% do 37,43 mln zł, wynik EBITDA o 55,9% do 26,11 mln zł, a zysk operacyjny o 56,2% do 25,23 mln zł. Zysk netto LiveChat Software w tym okresie wyniósł 19,96 mln zł i był o 54,6% wyższy niż przed rokiem.

Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Ryanair, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie przekłada się bezpośrednio na transakcje zawierane przez internet, oraz poprawę satysfakcji klientów.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ponad 14 tys. klientów z ponad 130 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.