LiveChat Software nadal szybko rośnie

Zysk netto LiveChat Software wyniósł 19,96 mln zł w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku finansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia). To o 54,6% więcej niż przed rokiem. Tylko w samym III kwartale (październik – grudzień) wrocławska firma zarobiła „na czysto” 7,25 mln zł.

LiveChat Software to jeden z liderów globalnego rynku rozwiązań typu live chat, które umożliwiają komunikację tekstową z klientami poprzez stronę internetową. Z polskiego rozwiązania „LiveChat” korzysta obecnie ponad 13,7 tys. firm i instytucji z całego świata. Wśród nich są takie firmy jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Macy’s, PBS, NetApp, Ryanair i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

„Wyniki za trzeci kwartał i dziewięć miesięcy roku potwierdzają po raz kolejny, że LiveChat Software nie zwalnia. W szybkim tempie zwiększamy liczbę klientów, a model biznesowy pozwala nam osiągać bardzo wysokie marże” – skomentował Mariusz Ciepły, prezes spółki.

LiveChat Software zanotował bardzo dobre wyniki na wszystkich poziomach operacyjnych. Skonsolidowane przychody wzrosły w ciągu dziewięciu miesięcy o 66,3% do 37,43 mln zł, wynik EBITDA o 55,9% do 26,11 mln zł, a zysk operacyjny o 56,2% do 25,23 mln zł.

Na bardzo wysokim poziomie utrzymywały się marże: rentowność sprzedaży brutto wynosiła w tym okresie 84,7%, rentowność EBITDA 69,8% a rentowność zysku netto 53,3%.

W samym III kwartale przychody wyniosły 13,75 mln zł, EBITDA 9,79 mln zł a zysk operacyjny 9,46 mln zł.

Kluczowy wpływ na wyniki LiveChat Software ma wzrost bazy abonenckiej. Najlepsze pod tym względem były: październik (wzrost o 460 netto, czyli wliczając odejścia klientów), listopad (wzrost o 423 netto) i sierpień (402 netto). W sumie w ciągu dziewięciu miesięcy liczba klientów spółki wzrosła o 3274 firm i instytucji.

Jest to możliwe dzięki temu, że produkt spółki otrzymuje świetne recenzje. W prestiżowym rankingu GetRank „LiveChat” został uznany za najlepszą na świecie aplikację w kategorii „Customer Service & Support Software” na świecie. 

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ok. 13,8 tys. klientów z ponad 130 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Ryanair, Pizza Hut, PBS, czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.