Liczba klientów LiveChat Software wzrosła o 43% w 2015 r.

LiveChat Software ma już około 13,5 tys. klientów. Tyle firm i instytucji z całego świata wykorzystuje rozwiązanie wrocławskiej firmy, żeby komunikować się z internautami odwiedzającymi ich strony internetowe. Wśród nich są m.in. znane marki (Orange, NetApp, Macy’s, Pizza Hut, PBS, Ryanair i wiele innych), urzędy (Departament Stanu USA), uczelnie i kluby sportowe.

„To był dla nas niezwykły rok. W jego trakcie przekraczaliśmy kolejne wyznaczone sobie cele (np. 10 tys. aktywnych klientów) i biliśmy rekordy związane z tempem pozyskiwania klientów. Nasza praca zyskała uznanie zarówno na świecie, jak i wśród warszawskich inwestorów” – powiedział Mariusz Ciepły, prezes i jeden z założycieli LiveChat Software.

W trakcie zeszłego roku kapitalizacja spółki na warszawskiej giełdzie systematycznie rosła i przekroczyła poziom 1 miliarda złotych. W kwietniu 2014 r., kiedy LiveChat Software debiutował na parkiecie, wartość jego akcji wynosiła 476 mln zł.

Najważniejsza dla spółki jest jednak ocena klientów. Dzięki nim, polska spółka jest jednym z globalnych liderów segmentu rozwiązań live chat. W ciągu zeszłego roku LiveChat Software zwiększył swoją bazę klientów o 43% do 13 493 firm (stan na 1 stycznia 2016 r.), a w samym grudniu pozyskał 326 klientów netto (wliczając odejścia).

LiveChat Software został też nominowany w zeszłym roku do nagrody Federacji Europejskich Giełd Papierów Wartościowych w kategorii „most internationally-minded newcomer”.

Liczba klientów przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe. 26 listopada spółka przedstawiła raport za I połowę swojego roku finansowego 201/16 (czyli okres 1 kwietnia – 30 września). W tym okresie jej zysk netto wzrósł o 70 proc. do 12,71 mln zł, a skonsolidowane przychody o 65% do 23,7 mln zł. To o 65 proc. więcej niż przed rokiem.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ok. 13,5 tys. klientów z ponad 130 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a w listopadzie 2015 r. jej kapitalizacja przekroczyła poziom miliarda złotych.