LiveChat Software zwiększa zysk o 70 proc.

Wrocławski LiveChat Software utrzymuje dynamiczne tempo wzrostu, w I połowie roku finansowego 2015/16 (rozpoczętego 1 kwietnia) jej zysk netto wzrósł o 70 proc. do 12,71 mln zł. Spółka zawsze notowała bardzo wysoką rentowność, a w ostatnim okresie udało się jej podnieść marże jeszcze wyżej.

„Ostatnie miesiące to okres bardzo intensywnej pracy całego naszego zespołu. Dokładnie analizowaliśmy m.in. potrzeby naszych klientów i to jak wykorzystują nasze rozwiązanie. Dzięki temu obecnie zwiększamy naszą bazę abonencką szybciej niż kiedykolwiek, co bezpośrednio przekłada się na wyniki finansowe LiveChat Software” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

W okresie kwiecień – wrzesień (czyli w pierwszych 6 miesiącach roku finansowego 2015/16) LiveChat Software osiągnął skonsolidowane przychody w wysokości 23,7 mln zł. To o 65 proc. więcej niż przed rokiem.

Jeszcze szybciej rosły zyski spółki. Zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 67 proc. do 15,8 mln zł, a zysk netto o 70 proc. do 12,7 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 16,3 mln zł i był o ok. 65 proc. lepszy niż przed rokiem.

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service). Dzięki temu z jego usług mogą korzystać firmy i instytucje z całego świata. Jego największym rynkiem są Stany Zjednoczone, a w Polsce generuje mniej niż 5 proc. przychodów. Równocześnie może pochwalić się bardzo wysokimi marżami: rentowność sprzedaży brutto wyniosła w I połowie roku 84,9%, rentowność operacyjna 66,6%, a rentowność netto 53,7%.

Kluczowe znaczenie dla rozwoju spółki ma tempo w jakim pozyskuje klientów. Na początku kwietnia tego roku, LiveChat Software, poinformował o osiągnięciu strategicznego celu, jakim był poziom 10 tys. obsługiwanych klientów. Tym samym potwierdził swoją pozycję, jednego z absolutnych liderów swojego sektora. W trakcie zaledwie trzech, kolejnych miesięcy, do grona jego partnerów dołączył kolejny tysiąc firm. Na koniec września było ich już 12.284, czyli o 3.582 więcej niż rok wcześniej.

Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Macy’s, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks).

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Rynek takich rozwiązań rośnie bardzo szybko, bo ich zastosowanie przekłada się bezpośrednio na transakcje zawierane przez internet, oraz poprawę satysfakcji klientów.

O Spółce
LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ponad 12 tys. klientów z ponad 130 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.