Livechat Software podnosi prognozy, zanotuje 18,51 mln zł zysku netto

Zysk netto LiveChat Software w 2014/15 roku obrotowym wyniesie 18,51 mln zł netto. Spółka podwyższyła prognozę, publikując jednocześnie wstępne wyniki szacunkowe. Zgodnie z nimi zysk netto okaże się o ok. 24 proc. lepszy od prognozowanego, wynik EBITDA o ok. 27 proc. a przychody o ponad 30 proc.

„LiveChat Software rozwija się szybciej, niż zakładaliśmy publikując Prospekt Emisyjny z prognozami. Udało nam się pozyskiwać znacznie powyżej 200 klientów netto miesięcznie, dzięki czemu notujemy lepszy wynik finansowy” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Skonsolidowany zysk netto LiveChat Software w 2014/15 rok obrotowym (zakończonym 31 marca) ma wynieść 18,51 mln zł wobec 9,70 mln zł przed rokiem. Odwołana prognoza finansowa zakładała 14,90 mln zł zysku netto.
Wynik EBITDA ma wynieść 24,04 mln zł wobec 12,61 mln zł w poprzednim roku, oraz 18,95 mln zł w prognozie z Prospektu Emisyjnego.

LiveChat Software zakłada osiągięcie 33,04 mln zł przychodów wobec 18,94 mln zł w 2013/14 rok obrotowym. Odwołana prognoza zakładała przychody na poziomie 25,32 mln zł.

Według stanu na 1 kwietnia LiveChat Software miał 10538 klientów – co oznacza, że w ciągu roku zwiększył ich liczbę o 3085. Na korzyść Spółki działał także wysoki kurs dolara, w prognozie przyjęto kurs pary walutowej USD/PLN na poziomie 3,08.

W ostatnim czasie do grona klientów Spółki dołączyli m.in. PBS (Public Broadcasting Service – sieć telewizji publicznych USA), potentat w zakresie przechowywania oraz zarządzania danymi NetApp, producent sprzętu sieciowego TP-Link, islandzkie linie lotnicze WOW air, fiński producent farb Tikkurila, Pizza Hut, sieć sklepów Macy’s, a także kanadyjski zespół hokejowy Vancouver Canucks oraz Boston University.

Nowi klienci dołączyli do grupy, w której znajdują się m.in. takie marki jak Orange, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab, Air Asia czy amerykański Departament Stanu.

Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

O Spółce

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ponad 10,5 tys. klientów z ponad 120 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, NetApp, Kaspersky Lab, Macy’s, Pizza Hut, PBS, czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat.

Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie