LiveChat Software zwiększył liczbę klientów o 45% w 2014 r.

W trakcie 2014 r. LiveChat Software zwiększył swoją bazę klientów aż o 45%. Według stanu z dnia 1 stycznia 2015 r. z rozwiązania LiveChat korzystało 9428 firm z całego świata, wobec 6494 przedsiębiorstw przed rokiem.

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu live chat dla biznesu. Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających analizę m.in. ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakości pracy konsultantów.

„Kończymy bardzo udany rok w którym LiveChat Software kontynuował dynamiczny rozwój i skokowo zwiększał skalę swojego biznesu. W jego trakcie przeprowadziliśmy też ofertę publiczną i zadebiutowaliśmy na warszawskiej GPW” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

LiveChat Software zadebiutował na rynku głównym w kwietniu 2014 r. Od tego czasu jego wycena wzrosła z ok. 480 mln zł do ok. 720 mln zł obecnie.

Wzrost bazy klientów ma kluczowe znaczenie dla wyników finansowych LiveChat Software. Pod koniec listopada, notowana na GPW spółka przedstawiła raport za I połowę swojego roku finansowego (czyli okres od 1 kwietnia do 30 września). W jego trakcie zysk netto spółki wzrósł o 71,2% do 7,48 mln zł a przychody o 79,1% do 14,28 mln zł.

LiveChat Software potwierdził też prognozę zgodnie z którą w całym roku finansowym osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów. Po połowie roku zrealizował tą prognozę w ponad połowie (50,2% na poziomie zysku netto, 51,8% EBITDA oraz 56,4% przychodów).

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia.

Klienci LiveChat Software wybierają obecnie spośród trzech planów taryfowych różniących się między sobą dostępnymi funkcjonalnościami. W zależności od planu płacą oni od 36 do 59 dolarów za wykupione stanowisko.

Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia.