Ponad 9,3 tys. firm korzysta z rozwiązania LiveChat Software

W listopadzie do grona klientów LiveChat Software dołączyło 262 nowych firm. Oznacza to, że wrocławska spółka ma już 9302 klientów z całego świata wobec 9040 w poprzednim miesiącu i 6317 przed rokiem. Liczba firm, które wdrożyły rozwiązanie „LiveChat” na swoich stronach internetowych wzrosła więc w trakcie roku aż o 47 procent.

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu live chat dla biznesu. Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

Wzrost bazy klientów przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe LiveChat Software. Pod koniec listopada, notowana na GPW spółka, przedstawiła raport za I połowę swojego roku finansowego (czyli okres od 1 kwietnia do 30 września). W jego trakcie zysk netto spółki wzrósł o 71,2% do 7,48 mln zł a przychody o 79,1% do 14,28 mln zł.

LiveChat Software potwierdził też prognozę zgodnie z którą w całym roku finansowym osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów. Po połowie roku zrealizował tą prognozę w ponad połowie (50,2% na poziomie zysku netto, 51,8% EBITDA oraz 56,4% przychodów).

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia.

Klienci LiveChat Software wybierają obecnie spośród trzech planów taryfowych różniących się między sobą dostępnymi funkcjonalnościami. W zależności od planu płacą oni od 36 do 59 dolarów za wykupione stanowisko.
Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia.