Zysk LiveChat Software wzrósł o ponad 70% w I połowie roku finansowego

LiveChat Software zanotował w I połowie swojego roku finansowego (czyli w okresie od 1 kwietnia do 30 września) zysk netto na poziomie 7,48 mln zł. Oznacza to wzrost o 71,2%. Przychody jednego z liderów globalnego rynku rozwiązań typu „live chat” wzrosły o 79,1% do 14,28 mln zł.

Wykres #01: Przychody i zysk netto

„Od momentu naszego debiutu na warszawskiej GPW w kwietniu, nie zwalniamy tempa. Zakładaliśmy, że każdego miesiąca będziemy zwiększać liczbę naszych klientów o około 200 firm. W każdym z miesięcy uzyskiwaliśmy lepszy wynik, a październik, kiedy pozyskaliśmy 338 klientów netto, był pod tym względem najlepszy w naszej historii. Te sukcesy bezpośrednio przekładają się na nasz wynik finansowy.” – powiedział Mariusz Ciepły, prezes LiveChat Software.

Wykres #2: Liczba klientów

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

LiveChat Software szybko umacnia swoją pozycję rynkową. Dla porównania, przed rokiem z jego usług korzystało 6050 firm. LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia.

Dzięki świadczeniu usług w modelu SaaS, LiveChat Software notuje również bardzo wysokie rentowności. W I połowie roku finansowego marża brutto wyniosła ponad 84%, marża EBITDA 68,5% a marża netto 52,4%. Przekłada się to na pozytywne i bardzo wysokie przepływy finansowe. W związku z tym, polityka dywidendowa spółki, zakłada przeznaczanie całego zysku dla akcjonariuszy. W trakcie ostatniego kwartału, spółka przekazała akcjonariuszom 9,53 mln zł, czyli praktycznie cały zysk z 2013/14 roku obrotowego.

LiveChat Software p rognozuje, że w całym roku finansowym osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów. Po połowie roku zrealizował tą prognozę w ponad połowie (50,2% na poziomie zysku netto, 51,8% EBITDA oraz 56,4% przychodów).

Wykres #3: Zysk netto, EBIDTA, przychody

Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia. W wyniku przeprowadzonej oferty publicznej, LiveChat Software został wyceniony na ponad 476 mln zł.

O Spółce

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. LiveChat Software ma ponad 9 tys. klientów z ponad 80 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii. Świadczy usługi dla klientów takich jak m.in. Orange, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat.
Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Dodatkowych informacji udzielają:

Marcin Droba
InnerValue Investor Relations
[email protected]
+48 502 258 385
Katarzyna Szczepaniak
InnerValue Investor Relations
[email protected]
+48 500 037 347