Zysk LiveChat Software wzrósł o 67,8% w I kw. 2014/15 r. obr.

Skonsolidowany zysk netto LiveChat Software w okresie kwiecień-czerwiec (czyli w I kw. roku finansowego spółki) wzrósł o 67,8% do 3,32 mln zł. Przychody wzrosły w tym czasie o 59,2% do 6,05 mln zł. Po świetnych wynikach Zarząd potwierdził prognozę, która zakłada, że spółka osiągnie w 2014/15 r. obr. 14,90 mln zł skonsolidowanego zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów.

„LiveChat Software kontynuuje bardzo dynamiczny rozwój. Świetne wyniki to zasługa szybko rosnącej bazy klientów, połączonej z naszą zdolnością do generowania wysokich marż” – powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu live chat dla biznesu. Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

LiveChat Software jest firmą globalną, najważniejszy rynek dla spółki to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jego klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia.

Na koniec czerwca spółka miała już ponad 8 tys. klientów, po wzroście o 285 netto w ciągu miesiąca. Dla porównania, rok wcześniej, liczba klientów wynosiła 5203.

W zeszłym tygodniu Zwyczajne Walne Zgromadzenie spółki zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę 9,527 mln zł z jednostkowego zysku, który w 2013/14 roku wyniósł 9,655 mln zł.

Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia. W wyniku przeprowadzonej oferty publicznej, LiveChat Software został wyceniony na ponad 476 mln zł.