LiveChat Software kontynuuje dynamiczny rozwój

LiveChat Software, który 11 kwietnia zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, ma już 7463 klientów – to o ponad 55 proc. więcej niż przed rokiem, kiedy było ich 4789. Tylko w kwietniu liczba klientów Spółki wzrosła o 244 firmy.

„Liczba klientów to dla LiveChat Software jeden z kluczowych wskaźników biznesowych. Co więcej, naszym celem jest pozycja globalnego lidera pod tym względem. Jego osiągnięcie jest coraz bliżej i cieszę się, że nie zwalniamy, ale wręcz przeciwnie – zwiększamy tempo w którym się rozwijamy” – powiedział Mariusz Ciepły, prezes zarządu LiveChat Software. Spółka będzie regularnie informować inwestorów o aktualnej liczbie klientów.

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu live chat dla biznesu i jednym z dwóch największych świadczących usługi w modelu Software as a Service (SaaS). Z usług LiveChat Software korzysta (według stanu na 1 maja 2014 r.) 7463 klientów na całym świecie, wśród nich takie firmy jak Orange, Samsung, Tele2, Adobe czy Kaspersky Lab. Produkt LiveChat, oferowany przez spółkę, jest adresowany zarówno do dużych, jak i małych firm, które chcą się kontaktować ze swoimi klientami za pośrednictwem swojej strony internetowej.

W kwietniu liczba klientów LiveChat Software zwiększyła się o 244. Oznacza to, że spółka przyśpiesza dotychczasowe tempo rozwoju. Od stycznia 2012 r. spółka pozyskiwała średnio około 200 nowych klientów miesięcznie.

Klienci LiveChat Software wybierają spośród trzech planów abonamentowych (36 USD, 39 USD oraz 59 USD za stanowisko), które różnią się dostępnymi funkcjonalnościami. Ostatecznie przychód na jednego klienta zależy też liczby wykupionych stanowisk (licencji).

Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie 11 kwietnia. W efekcie oferty publicznej, przeprowadzonej wcześniej, LiveChat Software został wyceniony na ponad 476 mln zł.

LiveChat Software przedstawił prognozę finansową, zgodnie z którą za rok obrotowy trwający od kwietnia 2013 r. do marca 2014 r. zaraportuje zysk netto na poziomie 9,8 mln zł wobec 5,7 mln zł w poprzednim okresie sprawozdawczym. W obecnym roku obrotowym (kwiecień 2014 – marzec 2015) zysk netto ma wynieść 14,9 mln zł.

Spółka prognozuje, że wynik EBITDA w 2013/14 roku obrotowym wyniesie 12,6 mln zł (co daje marżę EBITDA na poziomie 70,6 proc.) wobec 7,3 mln zł w poprzednim roku. W 2014/15 r. obr. LiveChat Software osiągnie marżę EBITDA w wysokości 74,8 proc. co przełoży się na wynik na poziomie 18,9 mln zł.

Przychody wyniosą odpowiednio 17,9 mln zł w roku obrotowym kończącym się w marcu 2014 r. i 25,3 mln zł w kolejnym roku, wobec 11,2 mln zł w roku 2012.

Po trzech kwartałach 2013/14 roku obrotowego Spółka wypracowała już 12,4 mln zł przychodów, 8,8 mln zł EBITDA oraz 6,8 mln zł zysku netto. Na każdym poziomie wynik był lepszy niż wypracowany w całym poprzednim (2012/13) roku obrotowym.